Före detta

Jag är numer före detta cyklist!

Grunden till detta beslut smög sig sakta på redan under förra säsongen utan att jag egentligen märkte det….
Det är många faktorer som påverkat,
bl a ökade problem med ansträngningsastma men den betydande faktorn är tid!

För att bli bättre än jag var när det gick som bäst så hade jag behövt att ytterligare öka träningsmängd samt oftare justera i upplägget…. Enkla fakta,cykelsport är en av de mest krävande idrotterna!
Jag hade även behövt lägga mer tid på teknikträning,styrketräning,stretch,massage osv….

Vinterns träning hade med små svackor flutit på bra och när jag med nära 40 timmar distansträning i benen under 2.5v i Thailand kom hem i början av februari forsatte jag att ösa på.
Det gick oerhört bra och jag slog rekord efter rekord på testcykeln…
I mitten av mars kom så bakslaget,en förkylning som övergick i influensa av typ B.
Förvisso den lindrigare varianten men fy vad kass jag var med svåra astmatiska problem 😦

Nåväl,efter nära 6v utan träning påbörjades resan tebax till ngt som åtminstone kunde liknas med en tränad Börje! Tyvärr kände jag direkt att ngt inte stämde,lusten till träning saknades helt! Utan lust kan man kanske tvinga sig till lite vardagsmotion men knappast till tävlingsträning!

Ok,omtag med myrsteg tänkte jag…
Men lusten kom aldrig och finns fortfarande inte vilket är lite tråkigt men så är livet….

Jag har istället för att träna frigjort massor av tid för umgänge med min älskade sambo och jag slipper stressa med arbetet i skogen samt på tomten och med huset!
Jag har även tagit upp två gamla hobbys,foto och trumspel….
Större delen av vårt gamla band har hållit igång och nu har även jag hakat på 🙂

Jag vill tacka:
-Allebike för all hjälp med fina cyklar!
Benny Andersson för goda råd och hjälp med Bontrager däck!
-Aktivitus för hjälp med tester och träningsupplägg!
-Kjell Olsen för alla träningstimmar tillsammans!
-Jörgen,Bosse & Bert på gamla Jb cykel för all hjälp med delar,mekplats & cykelsnack!
-Alla ni jag cyklat ifrån och blivit fråncyklad av!
-Alla ni andra i min omgivning som på ngt sätt varit en del av allt i cyklingens värld!

Vi ses därute,inte minst kommer jag ofta finnas där med min kamera 🙂

Puss på er alla!!

Börje Davidsson/en föredetting 😉

Om Börje

Glad Mtb-cyklist med höga ambitioner och som älskar att träna! Bor i ett litet torp strax utanför Borås med min älskade sambo Minna och katten Oskar.....
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar